Co to jest reklama Google Ads?

Reklama Google Ads, która nosiła kiedyś nazwę AdWords to element systemu reklamowego firmy Google, który pomaga dotrzeć do klientów lub usługobiorców dokładnie w tym momencie, w którym poszukują oni danego produktu czy usługi. Dzięki reklamie tego typu można nie tylko zaprezentować unikatowe cechy swojej firmy czy marki, ale też poprawić najróżniejsze wyniki obierając niemalże dowolny cel biznesowy (chodzi na przykład o zwiększenie ruchu na stronie internetowej czy podwojenie ilości rozmów telefonicznych z klientami). Reklama Google Ads może być wszechstronna i prezentuje naprawdę duże pole możliwości. W zależności od potrzeb może działać globalnie lub lokalnie.

Rodzaje reklam Google Ads.

Reklama Goggle Ads występuje w trzech formach:

  • tekst lub produkt wyświetlany w wynikach wyszukiwarki Google,
  • banner wyświetlający się w sieci Google Display Network,
  • video umieszczone na portalu Youtube.

Ile to kosztuje?

Reklamy Google Ads rozlicza się w systemach CPC, CPM i CPV.

CPC (cost per click)– koszt za kliknięcie. Oznacza brak konieczności zapłaty w przypadku samego wyświetlenia reklamy i naliczanie płatności dopiero w chwili, gdy ktoś kliknie w reklamę.

CPM (cost per mille)– koszt za tysiąc wyświetleń. Oznacza naliczanie płatności za każde 1000 osób, które wyświetliło reklamę. Dodatkowo, reklamodawca sam ustala jaka jest maksymalna stawka za wymienione wyżej wyświetlenia.

CPV (cost per view)– dotyczy serwisu Youtube i oznacza zapłatę za każde obejrzenie reklamy. I choć w przypadku CPV, również ustala się górną granicę kwoty do zapłaty, na finalną płatność mają wpływ dodatkowe zmienne takie jak „rzeczywisty CPV”, „ranking” oraz „wynik jakości”.